tisdagslista

1. Hur gammal är du?
Jag fyller 20 om mindre än en månad.

2. Hur gammal känner du dig?
Ibland som 25, ibland 15. Sällan 20.

3. Vad har du gjort i dag?
Sovit. Varit hemma från jobbet både igår och idag för att jag inte känt mig kry. Sammanlagt sovit ca 30 timmar dessa två dygn. Annars har jag tittat på lite New Girl.

4. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Sommar. Jag är så beroende av väder och det finns inte mycket som gör mig så lycklig som att gå ut och se en klarblå himmel med en strålande sol. Eller gatorna fyllda av barn som cyklar, människor som grillar eller dricker vin på verandan. Att man får bruna ben och också kan gå endast iförd klänning dygnet runt.


5. Är du besatt av någonting?
Musik och mina vänner. Finns inget jag värderar så högt, eller är så engagerad i.

6. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
Jag tittar på Nyhetsmorgon nästan varje morgon.
Jag har badat med elefanter.
Jag trodde i flera år att Håkan sjöng "tjugofemton staplar i gathörnen" när han i själva verket sjunger "tjugofem konstaplar i gathörnen".

7. Hur vill du tillbringa din pension?
Tillsammans med mannen jag älskar på en liten gård vid sjön. Ha höns och ta dagen som den kommer. Vill ha många barnbarn som ofta kommer och besöker mig. Ha en stor trädgård med mängder av blommor. Spela melodikrysset varje lördagmorgon och bjuda mina vänner på te minst en eftermiddag i veckan.

8. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej. Jag har dock stukat fötter otaliga gånger i och med mitt fotbollsspelande. Har också fått axlar och knän som hoppat ur led vid flera tillfällen, men aldrig något benbrott.

9. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
I Globen med min bästa vän Rebecka och titta på Beyonce. Vilket jag får göra imorgon!

10. Vad är du på för humör just nu?
Trött, rastlös och irriterad på min hals och mitt huvud. Men också spänd och peppad på imorgon, för då ska jag fasen må bra.

11. Vilket är ditt favoritgodis?
Sura fruktnappar!

12. Vilken är din favoritaffär?
Zara, Cos, Lagerhaus, Åhléns, NK och Weekday. Och de flesta second hand-affärerna med såklart.

13. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Både och. Behöver i regel lite sömn, eller jag prioriterar det inte högt iallafall. Sover kanske i snitt 6 timmar per natt.

14. Har du blivit sydd någon gång?
Ja, då jag tog bort lite leverfläckar för några år sedan.

15. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Jag gick i tredje klass i Marbäck skola. Mina bästisar var Hanna och Emilia och vi umgicks jämt. Jag spelade fotboll och lyssnade på Destiny's Child och Backstreet Boys. Hade kort hår och tunn lugg och på rasterna i skolan spelade vi antingen Kung och slav eller Burken. Jag kände ingen av de vänner jag idag umgås med.

16. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Becka som i söndags köpte med sig Hallonkesella till mig utan att jag bett henne.

17. Är du blyg?
Nej, jag är nog motsatsen till blyg.

18. Vad heter du i andranamn?
Charlotta.

19. Vill du gifta dig?
Ja. Borgerligt i en trädgård fylld av ljusslingor i en spets- eller chiffongklänning.

20. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Har blivit kallad Fantan, Fancy och Fax som yngre. Nu för tiden kallas jag mest F, Gumman eller Älskling (fantastiskt att man får bli kallad det).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0