nu går jag gator genom minnen, genom spårvagnars land

Även idag vaknade jag vid åtta-snåret utan väckarklocka. Ironiskt att jag nu för tiden tycker det är sent, då det för mindre än ett år sedan var ottan enligt mig. Men går man upp runt fem varje vardag är detta rena lyxen. Fortsatte morgonen med att städa lägenheten för att sedan ta en lång frukost i solen. Efter det svirade jag om och gav mig ner till stan med målet att hitta en ram och även köpa lite snittblommor. Kom hem med en påse ifrån Body Shop..  Promenerade i vilket fall runt på gatorna i ungefär fyra timmar. Slog mig ner vid brunnsparken och åt en daimstrut, fotade trädet som börjat blomma vid Domkyrkan och gick och lyssnade på min egen musik i min egna värld hela förmiddagen.

När Bella slutat jobba mötte jag upp henne och vi åkte till Vasastan för att äta sen lunch på uteservering. När det mulnade på gick vi in och köpte varsin croissant och kaffe och pratade ett bra tag innan vi åkte hem igen.

Nu har jag pratat med mor min och planerat lite efter vår kommande födelsedagsfest och jag är så himla pepp. Har haft en riktig rehab-helg helt enkelt, av den bästa sorten.

Jeansen är ifrån 18th amendment, polon ifrån H&M, jackan ifrån Myrorna och hatten ifrån Monki.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0