dear friends

Nu är det såhär att jag har under en längre period tänkt på hur mycket tid jag spenderar vid min dator. Jag går i skolan ca sju timmar om dagen. Vi har skoldator som vi anänder nästan varje lektion samt på håltimmar. När jag kommer hem sitter jag vid datorn i minst tre timmar. Tio timmar på en dag. 

Hade tänkt vänta tills trettio dagars-listan var slut, men kan inte hålla mig riktigt längre. Alltså betyder det att jag inte kommer blogga på ett tag och dessutom sluta läsa bloggar och sitta vid facebook mindre. Anledningen till att jag inte struntar i facebook är att allt för mycket händer där, även viktiga saker, i klassen, i dansgruppen och även skolarbete som skickas fram och tillbaka.

Anledningen till detta är alltså att jag vill stanna upp lite och verkligen se ungdomen, så som jag vill minnas den. Jag vill inte kolla tillbaka om några år och inse att jag spenderade hälften av mina dygn vid en dator. En annan anledning är att man under lektioner väldigt lätt svävar iväg på olika tumblrs eller på youtube eller loggar in, loggar ut, loggar in, loggar ut på facebook. Under lärarens genomgångar. En annan anledning är att man blir besatt. Går in och kollar om läsarantalet möjligen har ökat med några läsare från igår. Eller, om någon har kommenterat. Besattheten av att vilja skriva ned allt man tänker, för att "det blir nog ett bra inlägg". 

Det kommer vara sjukt svårt att inte göra dessa sakerna, eftersom det är dagliga rutiner, men när jag bestämt mig för något brukar det ofta bli så. Därför bestämmer jag: ingen bloggning, inget bloggläsande samt mindre tid vid facebook under en obestämd tid. Kanske mår jag sämre av att inte vara vid datorn. Kanske mår jag bättre. Vill därför inte lova någon tid om "när jag kommer tillbaka". Hör ni hur det låter?

Rebecka kommer fortsätta blogga som vanligt, så det är bara att fortsätta klicka in här, som de flesta har som rutin. Enda skillnaden är att jag "vilar upp mig" ett tag.

Det är inte så att jag försvinner, jag kommer fortsätta blogga om ett tag. Vill bara vila. Liten stund iallafall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0