Han

min lillasyster tog några foton igår

Började köa vid fyra-snåret igår. Satt i solväggen och njöt. När klockan började närma sig sju öpnnades dörrarna. Alla i kön stod med sin biljett värd 400 riksdaler i handen. Alla spända på att se världens bästa man.

Mikelina, Ellen och jag kom på tredje raden om jag inte minns fel. Vi slog oss ned i skräddarställning på golvet och inväntade denna fantastiske varelse. 

Denna gången var Han i tid och började konserten med dunder och med brak. Efter tre underbara låtar började Han prata, och jag blir så lycklig då, just för att det är Han som pratar, och att jag bara står några fotsteg därifrån. Han pratade om invecklad kärlek och efter det spelade Han bland annat Brännö Serenad och Jag vet vilken dy hon varit i.

Jag sjöng med i varenda låt, i vissa mimade jag dock, vill bara höra Honom ibland. Varenda låt under hela konserten fick mitt hjärta att hoppa till. Varenda låt talade om för min hjärna att säga "Åh" vid varje intro. Varje låt fick mig att sjunga med.

Vi stod inte alls långt ifrån Honom, jag har aldrig tidigare varit så nära. Det var den bästa konserten med Honom jag varit på.

När Ramlar drog igång började hela publiken ramla till höger och vänster och alla hoppade och sjöng med. Magiskt. När nästan hela Åhaga sjöng med i det snabba i Kom igen Lena, vet man varför alla samlats där idag. Alla kom dit, alla med samma anledning som mig. Alla kom dit för att se mannen man älskar, tack vare den musik han skapar. Jag är inte religös, jag brukar säga att jag tror på musik, och Han visade att jag gör rätt i det. Håkan Georg Hellström.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och jag har sett Han i bara handduken.

2011-04-25 @ 21:07:38
Postat av: fanny

Jag vet Emelie. Jag vet.

2011-04-25 @ 21:17:57
Postat av: Izabella

Det var helt underbart bäst! Jag hade lyckan att dra mig fram till staketet och stå och bara njuta av hans otroligt fina och underbara närvaro. kvällen var magisk och när det väl var slut var det bara tragiskt.

<3

2011-04-25 @ 21:30:09
URL: http://letstrythisagain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0