Day 02 – Your school

Min skola. Var ska jag börja?
Jag går på Tingsholmsgymnasiet i Ulricehamn. Går samhällsvetenskapliga programmet andra året med några av de skönaste människorna jag känner. Tycker om min klass jättemycket.
I skolan går jag oftast med mina vänner Ebba, Ellen, Sofia och Lisa. Men ibland får vi också sällskap av Hanna, Sandra, Johan och Christopher. Säger kanske inte er någonting, men men. Det är de jag umgås med mest i klassen, men vi kan även vara större grupper, eller helt andra, det är det som är skönt.
Jag är också mycket med Emiilije, Rebecka och andra fina människor.
Jag valde just Tingsholm för att jag ville ha nära till skolan i och med att jag var tvungen att anpassa mig efter träningstider, läxor och annat. Om jag hade gått någon annanstans hade det blivit Sven Erikssonsgymnasiet i Borås inriktning entreprenör.
Jag har höga krav på mig själv och lämnar aldrig in en inlämning om den är halvdan. På prov sitter jag kvar till de sista minutrarna. Jag går som sagt samhäll vilket innebär att hela klassen är jättetorra och det enda vi gör är att studera. Nej. Vi har världens bästa schema och alla är jättehärliga.
Just nu läser jag de vanliga ämnena, som Historia B, Samhäll B, Engelska B, Spanska steg 4, Idrott A, Naturkunskap B, Geografi A samt Matte C. Jag har alltid haft lätt för skolan så därför trivs jag med att gå detta programmet.
Läxor, inlämningar och prov går i vågor. Ibland har vi INGET, och då menar jag inget. Ibland har vi hur mycket som helst. Som förra veckan till exempel, och då är det underbart när det är klart, som idag.
På rasterna då. Vad gör vi? Vi gör ingenting, glider mest. Dansar lite, pratar med folk, äter, är i biblioteket för att det är varmt.
Jag går även i skolkören, vilket äger. Världens bästa körledare och roliga uppsättningar. Om du går/ska börja på tingsholm, gå med i kören.
Jag trivs i skolan, den är väl bra. Inget tjoho men inte botten. Det är väl vad jag kan säga, intressant, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0