Day 01 – Introduce yourself


Mitt namn är alltså Fanny. Fanny Sävenek, därav saveneknilsson, eftersom Rebecka heter Nilsson. Om ni inte har förstått det.
Jag bor på en liten söt bondgård utanför Marbäck tillsammans med mamma, pappa och lillasyster. Jag har dessutom två äldre bröder som flyttat ut. Massa djur har vi också, vilket man ska ha på en bondgård. Här strosar hund, katter, kor, hästar, fåglar och fiskar (som förvisso inte strosar, utan simmar) runt.
Jag gick på Marbäcks skola, sedan Stenbocksskolan och nu på Tingsholmsgymnasiet andra året.
När jag inte pluggar brukar jag leka med mina vänner, som jag för övrigt sätter väldigt högt. Annars går jag gärna runt i endast en tröja hemma och sjunger och dansar till musik som alltid spelas. Spelade fotboll i tolv och ett halvt år innan jag efter många om och men lade skorna på hyllan för att idag träna ensam.
Folk som känner mig säger väldigt ofta, "det är så typiskt dig", och jag är ganska typisk mig själv. Jag har ett bra självförtroende och bryr mig inte nämnvärt om vad andra tycker om mig.
När vi kommer till kläder skiftar det mycket från dag till dag, men jag tycker bäst om fina speciella kläder och jag blir jätteglad när jag hittar något "eget" plagg i en second hand-affär. Ibland  är jag faktiskt riktigt snygg men andra dagar är jag inte fullt så fager, på det planet är jag väl relativt normal.
När jag gått ut skolan efter att ha läst så mycket matte jag orkat ska jag fara iväg. New York lutar det åt nu. Där ska jag bo ihop med Rebecka, aka Nilsson. Mycket kan ändras, men det är skönt att ha bestämda destinationer så får man göra det bästa av det efteråt. På tal om det, så ska jag och tre kamrater fara iväg på tågluff nästa sommar, som jag längtar såhääääääääääär mycket till. Bestämde destinationer förra veckan, men mer vill vi inte planera.
Jag tycker inte om elaka människor. Det gör väl inte de flesta. Men jag blir arg när någon skämtar på andras bekostnad eller när skämt går överstyr. Jag tycker inte heller om att se en människa sitta och äta ensam i matsalen. Jag har svårt för människor som inte vågar stå för sina åsikter. Jag beundrar däremot folk som har en egen stil och som vågar vara sig själva. Jag tycker personliga människor är finast, och jag drar mig själv åt indie-stilen.
När vi kommer till musik, ligger det mig väldigt varmt om hjärtat. Jag har sjungit sedan jag kunde öppna munnen i stort sett, vi är en musikalisk familj som alltid uppskattat musik. Jag har spelat piano i sex år och kan även hantera de flesta rytminstrument samt en del ackord på gitarr och listar ut hur man får ljud i en bas.
Jag är en drömmare och hamnar allt som oftast i min egna lilla värld, som min omgivning säger. har även en massa planer över hur alla mina tatueringar ska se ut, men det är inget jag komemr dela med mig av här, för jag är för egoistisk, vill vara ensam om dem.
Nu har jag skrivit så jag är helt trött i fingrarna, har säkert glömt att få med hälften, men så får det väl vara i såna fall, det är bara att lära känna mig så lär ni hitta de där sista sakerna som beskriver mig.
Förlåt för dålig styckeindelning, det är så att det inte går, haha, så ni får stå ut. Ha det kanoners, så hörs vi imorgon då jag ska berätta lite om min skola. Kuuul.
TUDI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0