Det stora Berlin-inlägget

Alva och jag har varit i Berlin. Vi besökte Tiergarten för att ta igen lite sömn, njuta av det fantastiska vädret och se fina väggmålningar.
Vi åt mycket god mat och drack gott vin respektive cola.
Vi gick guidad tur, där vi bland annat besökte Unter den Linden, Holocaustmonumentet och Berlinmuren. Jag ställde en del frågor till guiden. Jag är ju en sådan person som vill veta så mycket som möjligt, historia var ett av mina favoritämnen i skolan.
På marken vid universitetet stod ett citat av Heinrich Heine. Han hade ungefär 100 år innan andra världskriget bröt ut skrivit "där man bränner böcker bränner man till slut även människor". Läskigt att det var det som hände ett århundrade senare.
 
Vi besökte också Neukölln och fantastiska gatorna Kastanienallee och Oderberger Straße, där vi gick i vintage-affärer och fikade på ett underbart café. Ska ni till Berlin måste ni dit, det var gott, fint och billigt. Kauf Dich Glücklich hette det.
Sedan betalade vi bussen som skulle ta oss till flygplatsen med mynt och tackade Berlin för denna gången.

Kommentarer
Postat av: idaklo

din kjol är underbar!

Svar: du är underbar!
Becka Fanny

2013-06-22 @ 22:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0