den där hanna

bild från 06 eller 07

Andra veckan på "berätta om en vän" har nu gått av stapeln och tänkte prata lite om min kamrat vid namn Hanna Karlis Karlsson. 

Känt henne sedan sjuan och vi har väl umgåtts från och till sedan dess. Det senaste har det varit ganska mycket till. Hanna är den pessimistiska realisten. Motsatsen till mig, den optimistiska drömmaren. Det vi däremot har gemensamt är humorn. Vi är sådana som fortsätter utveckla skämt, när alla andra tyckt det räckt för längesedan. När vi är tillsammans kan vi alltså hålla på att fortsätta med ett skämt i sisådär tre minuter och skratta lika mycket åt allt. Skrattar, det gör jag väldigt mycket med Hannalille, och det är väl bra.

Något mer som är gemensamt är vår så kallade "intelligens". Vi gick båda ut med 300 poäng från högstadiet. Skillnaden där är att Hanna är så otroligt smart jämt, medan jag bara är det när jag är tvungen. Hör nog ihop med att hon är en realist och jag en drömmare.

Kärlek till dig bro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0