Dag 22 - Något som gör dig lycklig

Eftersom jag har skrivit listor på nästan varje fråga som frågar om EN sak, tänkte jag nu följa regeln. Något som gör mig lycklig.

Jag blir lycklig av att se snön smälta och man kan ta mockajackan till skolan. Att inte tycka det är jobbigt att gå från bussen och hem. Att inse att man snart kan cykla igen. Att veta att det inte dröjer länge innan man trippar runt på tå i trädgården och sparkar lite boll, som farmor säger. Att se svalorna bygga bo under taket. Första doppet. Att man, trots att skolan kräver mycket, ser något positivt vid sidan om. Att kunna ta en lång springrunda och inte behöva underställ, eller att inte känna den tunga känslan i bröstet de första metrarna. Att köra moppe på gamla marbäcksvägen. Att kunna äta frukost i solväggen på morgonen innan man cyklar till skolan. Första doppet. Att köpa twister i cafeterian och sätta sig ute för att solen skiner. Att öva inför vårblandningen. Att gunga. Att sjunga Ted Gärdestad-låtar och inse att texterna stämmer med omgivningen. Första gången man grillar. Åka på körresa. Ha vårblandningskonsert. Se solen när man går hem från skolan. Första doppet.

Snart är det sommar, det gör mig lycklig!!!

Kommentarer
Postat av: IdaL

åh att läsa de där fick mig VERKLIGEN att längta efter sommaren! ^^

2011-03-22 @ 20:21:39
Postat av: Anonym

Just wanted to say that your blog looks really nice :)

2011-03-22 @ 20:57:58
URL: http://frozenyogurt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0