Dag 15 – Dina förebilder.

tjaaaa....
Vore ju en lögn att ljuga och säga att Emelie, min syster, inte är en förebild. För det är klart hon är. Säg någon lillasyster som inte har sina storasyskon som förebilder/idoler? När man var liten och gjorde allt som hon gjorde (Nu tänker hon "Men det gör hon fortfarande".) Iallafall. Det är ju på grund av henne som jag började med teatern. Som jag sökte in på världens bästa program (tycker jag.) etcetcetc.
Mormor. Hon ni, hon är ingen dålig förebild heller. För förebild är nog min lilla söta mormor. Hon är cool och står för vad hon tycker. Hon lagar alltid min favoritmat till mig när jag kommer eller såndär god husmanskost som jag gillar. Hon är bra helt enkelt.
Det är väl två förebilder skulle man kunna säga. Moa, min regissör är också en förebild. (Som inte är en släkting och följt mig genom hela livet) Fast nog har hon känt mig sen jag var 7 år. Men Moa är så himla cool. Hon har cool stil ("Moa-stil".) Hon går sin egen väg. Hon har nog alltid varit en förebild för mig. Hon har nog inte vetat om det, så i smyg. Såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0