of course it is happening in your head, but why on earth should that mean that it is not real?





Filmen var jättebra! Det är de alltid. Men. En liten besvikelse var det. Många saker som var viktiga i boken, och som verkligen hade betydelse, ändrades. Det skedde inte samma saker, upplösningar gjordes om, det hoppade för snabbt mellan saker som var betydelsefulla i boken. 

Jag har haft SJUKT höga krav på denna film så det är inte konstigt att jag är lite besviken. Men som jag sa, den var jättebra, verkligen! Det kan inte vara lätt för en regissör att få allt genialt J.K. skrivit med i en film. Då hade filmen kanske blivit uppåt åtta timmar lång. Hade dock inte gjort mig något.

Det känns jobbigt att jag inte kommer få se någon ny Harry Potter-film igen. Att jag inte kan läsa en Harry Potter-bok utan att veta exakt hur det kommer vara i nästa kapitel, hur den kommer sluta. Jag vet allt nu, och jag vet varför saker blev som de blev. Det känns jobbigt.
Tröstade mig dock med att jag alltid kommer ha böckerna. Jag kommer alltid kunna kolla på filmerna om och om igen. För det kommer aldrig kunna bli för mycket av Joanne Rowlings mästerverk Harry Potter.

Kommentarer
Postat av: IdaL

true indeed my frind. håller med dig i vart enda ord. :)

2011-07-13 @ 22:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0