mitt 2011

Imorgon är det ju 2012. Så vad passar inte bättre än en liten årsresumé!


I vintras gick jag mest runt i helsvart. Hatade vintern och kölden och bodde i en lägenhet varannan vecka.

Flyttade med pappa till ett hus på landet. Varannan vecka fortfarande såklart. Kommer ihåg att jag repade mycket teater. Slutade spela fotboll (bästa beslutet någonsin). Träffade vänner. Osv. Som vanligt.

När det började bli vår åkte jag på spontanturer till Västervik. Hade spelkvällar vid sjön med vänner. Hade första grillkvällen med *tuffisgänget* och planerade inför sommaren. Umgicks med människor som jag tycker så himla bra om.

(Fannys kort). Hade vårblandning med kören. Satte upp en midsommarnattsdröm med klassen. Åkte till Frankrike och Marseille bl.a. med fina kören. Så himla bra vecka! Kvällsdopp i medelhavet, de bästa vännerna, konserter, vandring i berg, sena kvällar med gitarr och sång. Åh.

Sen blev det då sommar och ingen kunde nog vara mer glad för det än jag. Åkte till Stockholm för en underbar helg vid en sommarstuga med bästa, låg i hängmattan och läste, slutade 2:a ring.

Direkt efter skolavslutningen åkte vi ju på tågluff!! (om någon nu missat det..) Lätt de mest värda veckorna någonsin. Så himla bra! Berlin, Budapest, Venedig, Paris, Amsterdam. Hände så himla många roliga saker. Tveka inte om ni vill åka, gör det bara!


Sen var det sommar. På allvar! Bästa tiden på året. Såg på Veronica Maggio, hade en asbra 18-årsfest med Fanny. Tog körkort. Var på glommenfestivalen, badade i havet, var på fester.
TorpaSlottsteater började. Hemmafest, eldsprutning, teater, skratt, kramar, båtåkning tidigt på morgonen. Fina grejer.


Åkte väldigt spontant till Cypern med Kajsa och hennes familj i en vecka. U.n.d.e.r.b.a.r.t.

Sedan blev det höst. Tillbaka till verkligheten. Begravning av min fina morfar och sista året med Estet 09.


Var annars en ganska fin höst (Finns ju såklart undantag.). Många klassfester, halloween, malmö med Cornelia, utgångar, husvagnsmys.

Sen kom ju vintern. Och där är vi nu. Var med i Ulricehamns luciatåg och hade några finfina veckor. Fick jobb. Firade jul. Kollade på serier. Drack glögg. Började avsky julmust. OSv.

Så. Detta år har varit fint och helt fantastiskt på många sätt och vis, men också hemskt och jobbigt. Som alltid. Nu ser jag fram emot ett nytt år där det förhoppningsvis kommer hända en hel del.


Puss.

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag har också börjat hata julmust i år?!? mysko

2011-12-31 @ 15:16:44
URL: http://hanaakarlsson.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Haha jaså? Så himla skumt..

2012-01-01 @ 16:40:15
URL: http://saveneknilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0