Day 09 – Your beliefs

Detta är ett ganska brett ämne. Jag börjar med religion. Jag är döpt och konfirmerad i Svenska kyrkan. Jag är dock inte troende och det har jag blivit mer säker för varje år.


bild från hanna<3

Jag läser just nu bibeln, och efter endast 50 sidor i första mosebok är jag mer arg än vad jag är glad över att jag bekänt mig till den kristna tron. Men, jag får väl vänta och se ifall denna bok kan övertyga mig. Men än så länge, tycker jag det är lurendrejeri det där med kyrkis och konfirmation.

Det finns ändå ingen annan religion som tilltalar utan "I believe in beauty, i'm venus as a boy". Jag tror på kärlek. Att det enda som kan lösa världens problem är kärlek. Svårare är det inte.

Kommentarer
Postat av: Julia Stihl

jättefin bild:)

2010-12-09 @ 20:54:01
URL: http://juliastihl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0